Budgetcoaching

Financiële zorgen veroorzaken stress, en stress veroorzaakt uitval. Wij helpen jouw medewerkers weer financieel gezond te worden èn te blijven.

Neem direct contact op

Wat is budgetcoaching?

Voor steeds meer mensen is het moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen.
Als jouw medewerkers financieel vastlopen, dan krijgt de organisatie daar vroeg of laat last van. Financiële zorgen veroorzaken stress en dat leidt tot uitval.

Als werkgever kun je hen helpen door budgetcoaching van Stichting CAV aan te bieden. Jouw medewerker wordt door ons kortdurend individueel begeleid en gecoacht zodat er weer grip komt op geldzaken. Je kunt kiezen uit drie verschillende pakketten, afhankelijk van de ernst van de situatie.

Maatschappelijk ondernemen

Passend binnen onze maatschappelijke doelstelling doneren wij 5% van jouw investering aan goede doelen en maatschappelijke organisaties.

Pakketten en tarieven

• Intake + 2½ uur coaching

Geschikt voor medewerkers die willen weten of er meer uit hun beschikbare budget te halen valt.

Jouw medewerker krijgt overzicht en inzicht in de financiële situatie. Wij geven tips & tricks om inkomsten te vergroten en op uitgaven te besparen. Hierdoor worden inkomsten en uitgaven beter in balans gebracht.

Het resultaat is een kostenbewuste medewerker met een optimaal budget die alle toeslagen en gemeentelijke regelingen waar recht op is ontvangt.

• Intake + 8 uur coaching

Geschikt voor medewerkers met financiële zorgen en betalingsachterstanden.

De administratie en het budgetplan worden op orde gebracht. Zijn er achterstanden waarvoor een regeling nodig is?

We onderzoeken samen met jouw medewerker waarom het niet lukt om rond te komen en welke gedragsverandering nodig is om tot besparing te komen. We brengen dit samen in de praktijk.

Aan het eind van dit traject heeft jouw medewerker de financiën weer volledig onder controle en herkent de eigen valkuilen. Ook zijn nieuwe vaardigheden aangeleerd én geborgd.

• Intake + 18 uur coaching

Geschikt voor medewerkers met problematische schulden.

We brengen eerst de administratie en het budgetplan op orde. Vervolgens worden alle schulden in kaart gebracht.
Daarna bereiden wij het inschakelen van Schuldhulpverlening voor en gaan met de medewerker mee naar het intakegesprek.
Wij begeleiden de medewerker bij de jaarlijkse controles van Schuldhulpverlening.

Wij laten jouw medewerker pas los als deze volledig schuldenvrij is!

Wil je meer informatie over budgetcoaching? Of wil je budgetcoaching voor één of meer van jouw medewerkers aanvragen? Stuur dan een e-mail naar budgetcoaching@stichting-cav.nl.

Een overzicht van de tarieven voor budgetcoaching vind je altijd op deze website.

Hoe werkt het?

• Een intake binnen 1 week na aanmelding.
  • Een persoonlijk gesprek binnen 2 weken na intake.
  • Gratis intake = screening met pakketindicatie. Bij afname van een pakket brengen wij de kosten van de intake in mindering op de totale kosten.
  • Eerste gesprek altijd thuis bij de medewerker, daarna bij ons op kantoor of online. Tot 30 km rekenen wij geen reiskosten.
  • Altijd anoniem en vertrouwelijk. Wij geven de werkgever geen informatie over de financiële situatie van de medewerker.
  • Afspraak = afspraak. Wij gaan ervan uit dat de medewerker zich houdt aan de afspraken die gemaakt zijn met de budgetcoach en met eventuele andere instanties.
  • Afspraakherinneringen. Wij sturen altijd 2 dagen van tevoren een afspraakherinnering naar de medewerker.

Waarom budgetcoaching met Stichting CAV?

• We zijn een stichting zonder winstoogmerk.
  • Als je jouw medewerkers helpt met budgetcoaching van Stichting CAV, vloeit een deel van jouw investering terug naar de maatschappij. Passend binnen onze maatschappelijke doelstelling doneren wij 5% van jouw investering goede doelen en maatschappelijke organisaties.
  • Altijd in combinatie met gedragscoaching.
  • Vaste prijs (uitgezonderd eventuele tolk- en reiskosten >30 km).
  • Wij leveren maatwerk. Wij sluiten aan bij de behoefte van de medewerker, zonder vaste contactmomenten en zonder vaste tijdsduur per gesprek.
  • Afhankelijk van de pakketkeuze is slechts de totale tijdsduur begrensd die we investeren in de medewerker. Uiteraard geldt dat niet bij “Pakket Heavy | SCHULDENVRIJ”.
  • Wij gebruiken Mesis voor de intake. Mesis is een wetenschappelijk onderbouwd en gevalideerd screeningsinstrument met vragenlijsten; speciaal ontwikkeld voor professionals in de schuldhulpverlening.

Vragen?

Er is niets belangrijker dan het welzijn van onze cliënten en elke situatie is anders. Heb je nog vragen, wil je meer informatie of een specifieke situatie bespreken?
Klik op ‘Direct contact’ en je hoort snel van ons.

Direct contact