Van financiële zorgen hoef je niet wakker te liggen.
Wij geven onze cliënten rust en zorgen voor een stabiele situatie.

Bekijk onze vacatures

De geschiedenis van Stichting CAV

Onze stichting is op 6 juni 1968 opgericht. In 2023 vierden wij ons 55-jarig jubileum. Al die jaren werken wij al zonder winstoogmerk en helpen wij onze cliënten met o.a. financiële zorg en mentorschap.

De droom van Stichting CAV

Wij leven in een land waarin niemand wakker hoeft te liggen van financiële zorgen en waarin we alles doen om financiële problemen te voorkomen. Iedereen die, nu of in de toekomst, de eigen financiële zaken niet meer kan overzien of zelf regelen, kan rekenen op begrip, ondersteuning en kwalitatief hoogwaardige financiële zorg. Zorg uitgevoerd door gemotiveerde en kundige professionals die zich met hart en ziel – en oog voor elkaar – voor hen inzetten.

Missie en kernwaarden

Stichting CAV is een maatschappelijke organisatie, die zonder winstoogmerk financiële zorg verleent in nauwe samenwerking met andere maatschappelijke organisaties. Wij helpen mensen in heel Nederland die hun financiële zaken en/of hun zorg niet meer zelf kunnen of willen regelen. Zo geven wij onze cliënten rust en zorgen we voor een stabiele situatie.

Wij ontzorgen onze cliënten op een professionele, positieve en persoonlijke manier.

Bekijk hier onze vestigingen

Klik hier

dr. Lisette Pondman

Raad van Toezicht
mr. drs. André Weimar (voorzitter)
mr. Joost Meijs
dr. Bo van Grinsven
drs. Gerard van Assem

Onze openingstijden

Onze bewindvoerders zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09:00 en 12:00 uur.

Onze mentoren, curatoren, budgetbeheerders en de afdeling Wsnp zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09:00 en 12:00 uur, en tussen 13:00 en 16:00 uur.

Buiten de genoemde tijden zijn wij via e-mail bereikbaar.

Samenwerking

Wij zijn aangesloten bij branchevereniging NVVK. Niet omdat het moet, maar omdat wij overtuigd zijn van de noodzaak van goede samenwerking.

Met Stichting Humanitas Inkomensbeheer hebben we een vergaande samenwerking. Samen ondersteunen we in Amsterdam mensen met financiële problemen. Daarvoor werken we met een duidelijk traject in drie stappen:
Stap 1: Intake, inventariseren, plannen maken, lijnen uitzetten.
Stap 2: Uitvoering, budget beheren, vaardigheden, ontwikkelen.
Stap 3: Uitstroom, afbouwen, voorbereiden.

Goede samenwerkingen hebben wij ook met de meeste vestigingen van Brijder verslavingszorg, met Pameijer in Rotterdam e.o., Stichting LIMOR, de Kessler Stichting en het Leger des Heils. Voor deze organisaties geven wij adviezen bij schuldenproblematiek tot en met het begeleiden van minnelijke schuldsaneringstrajecten, budgetbeheer en budgetcoaching.

Heb je in jouw (zorg-)organisatie te maken met cliënten die ondersteuning bij hun geldzaken kunnen gebruiken? Neem dan contact met ons op.