Goed contact met de begeleider

Fabienne is bewindvoerder bij CAV. Een aantal van haar cliënten woont in een instelling van Pameijer. Voor haar is het prettig als er een goed contact is met de begeleider: “Zij kennen de cliënt vaak beter dan ik. En weten wat er speelt. Als er bijvoorbeeld extra geld nodig is, of als er vragen zijn over het budget, is het handig als ik dit met de begeleider kan regelen. Zo was er een cliënt die zoveel was afgevallen, dat er een nieuwe garderobe nodig was. In overleg hebben we toen afgesproken om hier budget voor vrij te maken.”

Wat ik nu merk in deze corona crisis, is dat cliënten minder direct contact hebben met hun begeleider en daarom wat eerder mij bellen of mailen. Soms met vragen, soms heb ik meer het idee dat ze even een praatje willen, of gewoon even een berichtje willen sturen. En soms zijn cliënten verbaasd als ik de telefoon opneem, omdat ze niet verwachten dat we telefonisch bereikbaar zijn in deze tijd. Dat is wel grappig.